Sunday, August 5, 2012

bersawang blogku

bersawang sekejap blog ni..
salam semua, semoga anda dlam rahmat Allah di bulan ramadan yg mulia ini.

alhamdulillah, tamat dah short sem tahun 3, berakhir tahun akademik 2012/2013. syukur rasanya. 

kepenatan sgt utk short sem kali ni.. cerita ringkas kat short sem tahun ni.

Gunung Tebu

alhamdulillah, impian aku nak naik g.tebu tercapai jgak, sebagai organiser utk prgram rekreasi mcm ni first time utk ak.byk belajar benda baru wo, kitaorg gerak 9.50 malam, alhamdulillah selamat sampai di puncak dlm pukul 5.30 pagi. ak rasa mcm nak mati sepanjang mendaki, seriusly, nasib baik jalan sikit berhenti, orang yg krg stamina mcm ak ni, mana la nak larat, harap kat mental jela. huhu, sepanjang perjalanan rasa nyesal pun ada.. aku terfikir apa ke faedah nya naik gunung ni. letih wooo.. tapi bila capai kat puncak, rasa bangga pun ada, first time dlm hidup ak panjat gunung.. aku ingat lagi masa first year dulu ( 2009) ada planning nak naik g.tahan, nasib baik la tak jadi, baru ak tahu yg g.tahan ni yg paling mencabar kat malaysia.. kalau aku bwak budak ak, aku tak tahu la pe yg bakal terjadi masa dulu2. now, i'm realised that training is important for activities like this!! kat sana kitaorg tak pergi melawat mana-mana taman pun, budak2 aku semua letih n malas.. haha. actually aku pun tak larat, mcm nak tercabut kepala lutut ni.. bila turun, baru boleh nmpak trek yg ak naik mlm td.. woittt!! mcm mana ak boleh naik. mcm tak caya,, haha

ko nak mendaki lagi?
aku tak menyesal utk aktiviti mcm ni, hehe, tapi aku rasa tak mampu la nak jadikan hobi, insyaAllah kalau ada rezeki nak gi gunung lain pulak, kalau ada peluang, utk masa terdekat tak terfikir lagi, kalo org lain organize mybe ak gi la, ne tau lepas ni ada peluang utk gunung stong, gunung ledang cari tuan puteri ke, gunung tahan n lastly gunung kinabalu. kalo kat rumah ak jengka tue, gunung senyum biasalah, tapi tak pernah naik pun..menjelajah g.senyum dah byak kali tau, mybe 3-4 kali. smpai aku rasa ak leh jadi guide kalo nak bwak sape2 lwat g.senyum. siap boleh explain sekali sejarah2 setiap gua yg ada.. haha. poyo!. tapi ni cerita benar. 

kalo ada rezeki ak, ak nak wat aktivti lain pulak mcm water rafting ke.. kayaking ke.. snorkelling aku dah buat kat pulau perhentian tapi tak puas haha cuma aku tak larat jadi organiser, cukuplah letih sgt, bagi org lain la, 
ada 2 tahun lagi peluang ak nak wat bende baru, masa zaman u ni la nk wat aktiviti2 yg seronok2 ye adik2 junior, kalo dah habis belajar busy dgn kerja pulak.

# ada lagi 3-4 program vetsa yg lain, aku & ajk tertinggi yg lain kena monitor & pastikan berjalan lancar, kesian pulak kat junior, kdng2 ak ada salah bagi cara nak selesaikan problem la, huhu. sebab bercampur-campur dlm kepala aku ni.
# majlis menteri dgn UMK, ak dgn 7 org yg lain kena jadi spoke person masa menteri lawat fakulti, kena explain depan diorang, tiba2 dr azam panggil ak sebagai presiden utk serahkan baner MOu pada Tan Sri Francis Lau, depan menteri haha, jarang2 ak dpt pnglman mcm ni, yg lagi best, dr sandie ada bg souviner yg comel kat kami, seriusly ak terharu dgn dia,, 
# iftar perdana vetsa kat dewan terbuka umk, 2 ogos pun menarik bagi aku, masak ramai2, seronok woo, lepas tu bukak puasa same2, masa solat magrib hujan rahmat mencurah2, masa tu perasan aku tak tahu nak cakp la, syukur sgt, dapat berdiri sama2 solat utk sembah Allah. inilah nikmat jemaah, solat terawih diimamkan oleh qari dari iraq, prof imad,, huhu.. 
# puasa mcm tahun2 sebelum ni, ada kala bukak dekat masjid assalam, kat surau umk, kat bilik, kat restroren n latest kat kfc huhu,,
# ni semua pengalaman2 best ak tuk short sem ni, mybe bagi org lain bese2 je, tapi budak kg mcm ak ni sume best dlm hidup ni!!!!!! ehhe

---------------------------------------------------------------------------------------------
# lepas iftar perdana vetsa, hep umk umumkan yg kitaorg kena pindah kat pangsapuri seri kemumin semester depan, aku tak tahu cabaran apa utk semester depan. 
# result sem lepas dah keluar > alhamdulillah, bersyukur tak terhingga kepadaNya, ada rezeki tahun ni nak dpt yg lebih baik, semoga semester depan lebih baik & lebih baik , tq tak terhingga pada team study mate ak.. ain ali, laili rachman n ban cop dan lain -lain ats support yg baik. syukur ada teman2 yg baik
# sekarng ni, ak tgah baca satu travelog dr zaharudin abd rahman, jangan berhenti berlari, korang kena beli, terbaik buku ni, aku boleh cakaplah. byak benda baru yg dia kongsikan utk flsafah kehidupan aku & korang yg muda-muda ni. 
# sekarng ni, aku tengah terkial-kial memikirkan masa depan, apa nasib aku lepas ni, lepas baca buku kat atas dpt la sikit panduan.. " serve your society & serve your nation " 2 tahun lagi woo ak nak grade, baru2 ni pun dr tan chin gap, byk kongsi pasal career dgn aku,, alhamdulillah ada sedikit pencerahan, 
# semester depan msuk sem 7, tahun 4,  subjek yg ditawarkan penyakit anjing kucing, penyakit ayam, penyakit ruminant, pathology 3, prinspi pemasaran dan subjek etika profesional,, mencabar betul sem depan, harapnya dipermudahkan olehNya..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
# aku masuk praktikal tahun ni lambat sikit, seriusly lega start lepas raya, walaupun ak tau kena ganti/habis lewat sikit, at least ak ada masa nak stay kat rumah, bersama keluarga, ak rasa duk umk, mcm study kat oversea, susah sgt nak balik,, haha.. tahun ni kat penang, aku tak tahu cabaran apa yg menanti.. ada masa free before raya tu g la study ye paan * cakap je haha
# baru-baru ni ak dpt anak sedare laki, cucu sulong keluarga kami,, Muhamad Areyad Amsyar bin Mohd Faisal, ak tak sempat jumpa lagi. pak de doakan kamu jadi anak soleh & bijak ok.. huhu..

# ok ni jadual pergerakan aku utk raya & praktikal tahun ni.. what i need to do!!

6 ogos -  balik rumah jengka
19/20 ogos - raya aidilfitri
22 ogos- start praktikal kat angsana klinik
10/11 september - abis praktikal * lambat sikit, org lain 7 septmbr
16 sept - kuliah start
18/19 - last meeting vetsa
20,21, 22 sep - orientasi junior sdv 1
27 sept - AGM vetsa. 
*nak kena siapkan buku laporan vetsa, nasib baek s/u vetsa sgt bgus orgnya!
---------------------------------------------------------------------------------------------

# aku nk amik kesempatan ni sempena ramadan dan aidilfitri, aku nak mohon maaf ats slah n silap, aku ni org biasa je, jadi dosa tu pun byak, Salam Aidilfitri utk sahabat, kawan, teman dan lawan..
# aku kena tulis pnjng, ak xade bordband.. i pad lagi la,, 
# aku bersyukur dengan apa yg aku ada, terima kasih Allah atas nikmatmu, setiap ujian ketentuan dariNya
# biarlah la letih kat dunia ni, janji senang kat akhirat sana..
# sabarlah wahai jiwa, dunia ni hanya sementara sahaja..
# Maha suci Allah, ampunilah dosa hambaMu ni,

No comments:

Post a Comment