Tuesday, August 9, 2011

sob2... hoho

Ku cuba Bunuh Engkau, Tapi Engkau Tidak Mati
Ku Cuba Bunuh diriku, Tapi Aku Masih Hidup.

Ku Cuba Bunuh Engkau, Kerana Engkau Adalah Kesedihan
Kerana Engkau mengenangkan Perpisah, Kerana engkau adalah kenangan


Ku Cuba Bunuh Engkau, Tapi Engkau Tidak Mati
Kerana Engkau Adalah Sejarah, Sejarah Tidak Mati

Ku Cuba Bunuh Diriku, Aku Masih Hidup
Ku Cuba Bunuh Kesedihan, Kesedihan menghitam segala-galanya

Engkau adalah sejarahku, Sejarah Seperti Orang Lain
Sejarah Adalah Kenangan & Pengalaman
Sejarah Menyorot Kesilapan & Kebenaran

Perpisahan Kita Menyayat Kalbu, Kerana Kasih Sedang Membunga
Lalu Patah Tangkainya Oleh Ribut Ganas Yang Bernama Nasib

Aku Tahu Betapa Kasihmu, Aku Tahu Betapa Kasihku
Beningnya Bagaikan Bulan Di Langit, Birunya Bagaikan Hamparan Lautan

Aku Dapat Rasakan Betapa Hangatnya Air Matamu
Aku Dapat Merasakan Hangatnya Air Mataku
Bagai Tiada Bertemu Kembali Bagai Entah Kemana. . .

Ya, Duka Itu Dimana-man, Duka Aku Kerana Perpisahan
Duka Vietnam Kerana Peperangan , Duka Palestine Kerana Penindasan

Sia-sia Ku Cuba Bunuh Engkau, Kerana Engkau Tidak Mati
Sia-sia Aku Cuba Bunuh Diriku, Kerana Aku Masih Hidup

Dewan Sastera 1971


1 comment:

  1. bila ak baca mula2 ak terbayangkan dendam... tapi bila baca smpai habis lain plak.hahaha

    ReplyDelete