Monday, August 1, 2011

kisah benar..

salam semua, lame beno saya tak post apa-apa kat sini, last posting pun copy paste saje, hoho

saat & ketika ini 5.38 ptg 1 ogos 2011 bersamaan dengan 1 Ramdan 1433 Hijrah,...

aku skrg masih lagi praktikal kat Institut teknologi Unggas (ITU) Masjid Tanah Melaka, 6hb Ogos ni baru balik, syukur, bagi aku best jgak kat sini, tak lah stress sgt & aktiviti pun macam2 & kiteorang kat sini didedahkan dengan banyak mende, makin hari makin seronok kat sini, surelah hostel selesa ++ staff jpv kat sini baik2 belaka... Dr Farrah, Kak Dayah, Kak Yati, Cik Som, Kak Rien, Cik Zual & ramai-ramai lagi, diornag ajar kitaorang banyak mende ... hampir semua diorang pesan " nanti, kalau dah jadi doktor jangan sombong hoho"".. siap ada yang takut nak buli kami sebab takut nanti ada yang jadi pegawai sini buli diorang semula.. huhu.. mcam2... nak gak upload gambar tapi tak siap kumpul lagi,,, so past2 nilah...


byak tempat kami sempat gi, tengok penyu satu pengalaman yang best & menarik tau.. lepaskan penyu, tanam telur penyu & mcm2 lagi, cuma nak tgok penyu bertelur tak lepas lagi hehe.. penyu tak nak naik lah!!! kurang asam boi betul bdak2 yang duk mancing 3-4 pg kat tepi pantai pengkalan balak,,dah penyu tak nak naik.. nasib baik ak tidur dengan nyenyaknya tunggu org kejut tgok penyu.. kalau tak dah lame ak sekeh kepala korang. hoho..

pastu kami gi bandar hilir,, tgok harry potter, suke betoi ak tgok last episode,,, suke2 sgat sbab hepy ending, kalo tak mesti ak akn bersedih sepanjang jalan pulang ke ITU.. sempat gi Klass Farm melawat Dr Ning Nai, & dia kongsi knowldge pasal drug guna utk breeding goat & breeding programme... baru lah terbukak minda ak sikit lepas dengar explanation dia,, ( sebahagian dari strategi marketing ak.. oppps) ahha..

so, skrg tinggal lagi 5 hari je kat sini , so minggu ni ada banyak lawatan je.. & nak siapkan buku log & laporan scientific paper.... pastu balik rumah & setelkan mane2 yg patut yup,,, jahit langsir, buat kuih raya, bertadarus & sebgainya... haha...

overallnya, ak suka je pratikal kat sini, they teach me about humanity & how to be good BOSS!!! terbukak sikit kepale ak kat sini,,,,,,, walau ade kekurangan dari segi pratktikal kat sini,tapi hikmahnya ada untuk 5-10 tahun lagi, moga Allah meredhoi..

di bulan Ramadan yg mulia ini, nak mintak maaf pada semua kwan2 yg mengenali andai spnjang perkenalan kita ada terguris hati & sebgainya.. pastikan sekolah ramdan kita tahun nie dpat kembalikan aku pada diri ak yg sebenarnya.. yang jauh lebih bagus dari sekarang...

saya tak pandai nak kutuk2 org & perli org kat blog ni,,,,,, hoho.. kalo perli orang direct yup saya teror,... ahha..

skrg saya nak belajar...

i) nak kuatkan hati, so xade lah mudah sensitif sgt...
ii) nak kuatkan iman, xnak biarkan syaitak kwal keputusan..
iii) nak beljar menundukkan diri... sebba lately terasa pandai tapi bodh sombong...
iv) megembalikan silaturahim... terasa ada yang " amik hati & merajuk " dengan saya

huhu... sekian saje utk kali ni, 3-4 gambo baru ak isi kat wall blog ni,,, satu je tujuan... saya nak diri saya gembira dengan hidup ni... & plus satu lagi... saya kena tau tujuan hidup ini hanya satu iaitu beribadah kepda Allah.... saya tak nak jd DG JPV yg msuk neraka, xnak jd profesor yg msuk neraka.. xnak jadi CEO yg msuk neraka.. xnak jd muslim ygmsuk neraka,., xnak jd milionnaire yg msuk neraka,, xnk jdi manusia yg useless..

Maha Suci Allah Tuhanku, peliharkanlah ak, ibubapaku, kaum keluargaku, guru-guruku, sahbat & rakanku dari azab kubur & api neraka..

wahai tuhan yang Maha Pengasih, bantulah ak & kwan2 ku utk berjaya didunia & akhirat & jauhkan kami dari malapetaka & bencana,,,,


Salam Ramdahan & salam sayang,,,

No comments:

Post a Comment