Tuesday, February 22, 2011

kecelaruan..

yup!!!!
cukup celaru skrg... especially dlm hal akademik ni..
tuhan saje yg tahu...
ak takut jgak pasal exam..
tapi lagi takut kalau tak dpat nak kuasai knowledege tue..
tak ade knowledge nak buat apa2 pun kompem tak yakin..
rasanya otak semakin berserabut...

virology.. masih samar2..
parasititolgy... bukan samar, nmpak dah mcam malap dah..
pharmacology... bukan malap.. hampir nak gelap dah..
immunology.. masih mampu bernafas..
non-ruminat.. masih mampu bertahan..

betul lah orang ckap..
student perubatan memnag mcam ni..
no choice.. vet and medical same saje.
dua2 memang letih...
no choice....
kalo kita rasa tenang dan hepy ambik medic..
smething wrong la...

tapi ni keptusan yang dah dibuat...
ak redha..
syukur hari ini.. bila jumpa my academic advisor..
nmpak ade sikit sinar..
my academic advisor bukan vet...
orang biasa tapi ada belakang akademik yg hebat..
byak mende sempat borak hari ini...
dapat jgak lah.. ak mengeluh!!!!!!!!!!!!!!!
memang aku suka mengeluh..
ada tips baru yg diberi..
i have no choice...
mengalah @ lemah...
maju dan terus maju..

ak pun nak ckap mintak maaf..
lau ada tersilap kata dan bahasa...
kalo ade spae2 yg terasa hati...

aku marah kalo orang kutuk aku.. tapi ak pun kuat kutuk org lain gak!!!
ak marah org perli ak.. tapi aku pun kuat perli orang jgak !!!!!
aku marah kalo org puji ak... tapi ak gak suke puji orang!!!!
ak marah kalo sistem tak betul... tapi ak pun sebahgaian dari sistem tue...
aku kuat merungut...
tu lah aku...


sang tawal sakrata kata kpadaku

"Berjuang dengan caranya yang tersendiri,hanya sekadar untuk mencari kebenaran.Kerana dia percaya kebenaran tetap ada di sepanjang zaman..."




No comments:

Post a Comment