Thursday, January 27, 2011

cukuplah..


cukuplah aku dah letih dengan dunia yg aku cipta sendiri..
aku letih dengan keputusan yang aku pilih sendiri..

dulu, aku terbaca sesuatu...
" ya Allah, jangan Engkau biarkan aku menentukan nasibku walaupun sesaat…"
aku tak paham apa maksud ayat ni..
hari ni aku fham dan tahu...
banyak keputusan yang aku buat, konon2 nya utk diri sendiri.. menjerumus diri sendiri ke ruang yg aku sendiri shaja yg tahu,,

hari ini...
aku serahkan nasibku pada yg Maha Esa..
biarlah Tuhan menentukannya..

cuti midsem


cuti midsem ni aku tak balik..
silap wat keputusan lg..
dah lama dah jnji ngan diri sendiri nak bwak adik2 aku gi jalan Kl..
tapi xdapt peluang..
dah la jrang2 jumpa..
semua duk jauh2..
tapi mungkin bukan hari ini..
insyAllah.., nanti aku akn cari masa..

agen perubah masyrakat

aku lupa, aku sebgai agen perubah msyrkat
teringat pesan pak sedare..
paan, nanti bila dah kerja..
jgn lupa diri.. bgunkan msyrkat kita..
bantu agama & bangsa kita..
bantu saudara-mara kita..
siapa lagi tempat mereka berharap..
jgn mlas, jadi lah yg terbaik..
agama & bangsa perlukan anak muda yg berjuang utk memartabatkan ummah..
begitulah kata pak sedara aku dgn penuh semngat..
aku hanya dengar melopongkn mulut..
ye lah zaman dulu x mature lg..
dulu 15 skrg 21 tahun dah..

lalai..

dah lama dah aku lalai
hidup dlam dunia sendiri
hidup dlam khyalan.
duk dlam keadaan selesa
smpai neuron2 dlm kepala xberfungsi sepenuhnya..
smpai bila aku nak lalai mcam ni...
smpai bila nk hidup dlm dunia sendiri..
smpai bila aku terus lemah...
ooooooo... ingatlah.. " orang lain dah jauh 1000 langkah kehadapan, kita pulak baru nak merangkak "
ibarat kata pepatah cina...
kejayaan bermula dengan langkah pertama..
so, jgn tunggu lagi..

farhan hanif
jumaat 28 jan 2011

No comments:

Post a Comment