Thursday, February 18, 2010

Study Group, Final Exam & Blog


Salam Jumaat...

Semlm, aku, asma, intan n akmal telah mulakn study group 4 physio... 1 permulaan yg baik huhu... walaupun 2 org yang dikasihi n disayngi xdpat hadir... haha actually aku bimbg giler pasal 3 subjek physio,anat n histo.. coz nie sume sbjek basic 4 medical... xscore subjek nie jgn hrap bleh jd doktor...
smlm kiteorg smpt study sal CNS... wlaupu xsempt abis byk... tp bg aku.. ok apa... at least dpt jgk sket2... aku actually suke giler ngan study group ni.. sebab memg xsempt masa nk pham kalo baca sendiri... kdang2 study group sesuai sgt 4 org yg jrg jumpe lecturer... sbb kalo silap konsep kwan2 boleh btulkan part yg silap 2... n then study group ni promotes us to communicate n speak... tp smlm kitorg study 1/2 jalan je..coz ramai yang lapar thap dewa!!! hehe... sempt la dinner kt sbrang jlan sampai pkul 12... mcm2 cerita sempt dbhaskan... ksimpulannya... THINK POSITIVE... mcm yg diuar-uarkan oleh AsmaMunshi... n kta mesti bljar 4 memhmi org... sebab apa?????? sebab dunia ni xdiciptakn bukan kita sorang je.... jd kita kena berkongsi hidup dgn semua org... susah senang kita hdapi bersama huhu( bek punye ayat!!!) jd 4 kwan2 apa2 mslah kita hdpi bersama...

Final Exam?????
3 minggu lg dah final exam... menakutkanlah???? sebab apa... sebab xprepare lg... byk lagi yg ak xpham konsep, xingat, xbaca... bace n then lupa... apa yg penting concentrate jela kat study 2... jgn byk men n wat kerje xberfaedah... aku kena hdapi penyakit mlas aku nie... selalu mlas dr rjin.... insaflah paan!!! Ya Allah, berilah kekuatan 4 aku hdapi ini.... permudahkanlah aku menghadapi peperiksaan, dpemudahkan untuk menuntut ilmu...

Blogg???
tq 4 kwan2 yg ajar sal blog nie... da lama nak wat blog... skrg dah sampai serunya... mcm2 boleh kita suarakan... aku suka sgt baca blog orang... bukan ape nak paham karakter org lain... aku xprnah pkir ngtif sal org lain... sebab aku diajar 4 bersangka baik oleh Ustaz aku masa skol dulu... smpailah skrg nie mmg terpahat dlam hati( bukan puji diri)... kdang2 bila baca byk kngan owg.. aku rasa org laen bertuah sgt sebb tuhan bagi ujian, kngn dan pglaman untuk watkan manusia itu lbih hebat mghdapi hidup... kita org2 muda zman skrang bila mslah sket dah lemah n xbermaya... cuba kite tgok atuk nenek moyang kita... zaman diorang lagi lah apa yg ada sgat... makan xcukup, duduk dlam hutan... tv xade... BLOG pun xade... FB lagilah... YM pun gune asap je... tp still bersmgat 4 hidup sampailah umur 90 tahun... teringat aku kat Wan ak yang berumur 90 thun 2... huhu... tp kita???? ada mslah sket trus nak ngis(setengah orang)... nak bersedih... xnak ckap ngan orang.... bukan ckap orang aku pun sama... kadng2 mende 2 bukan mslah pun tp ianya 1 kperluan dalam khidupan iaitu tiada yang mudah dlm hidup nie huhu... kita rasa mende 2 maslah sebab mende 2 susah kan????

Oklah.... celoteh aku di pg jumaat nie.... ckuplah sampai disini... ari ni jumaat, penguhulu ari... byakkan berdoa... Salam


No comments:

Post a Comment