Sunday, March 13, 2011

coret2 kehidupan

terasa ingin tulis sesuatu, baru je sampai dari perjalanan jauh..
naek train mentakab - wakaf bharu 12 tgahri- 7 ptg..
ak saje je pilih nak balik rumah,,,
bukan ape, saje nak rehatkan diri.. bukan larikan diri..
sebb kalo larikan diri pun tak selesaikan masalah..
seronok kat rumah, wlaupun xbuat ape2...
tapi rase lega, leh jumpa mak abah, adik2, jiran2...
sangat2 menghargai masa2 mcm ni, tu pun ada janji xdpt nk tunaikan
ingatkan nak bwak adik2 pergi tgah gajah kat Kuala gandah, still xlepas2 lagi..
sedare mare semua mesej " de, bile nak balik kg, lame dah ko xbalik.. kalo kenduri ape2 ko je yg xade. ".. nsib baik mak abah fham ak,,, selalu buat BZ.. kdang2 ak memng bz ade je mende yg ak nak wat...

sekarang tinggal 3 mnggu je lagi sebelum final, bimbang & risau rasenye..
akan ku cube mane yg termampu & yg terlarat
akan ku kejar mne yg ku mampu capai
tgok esok test parasite, kalo nak tau satu habuk pun tak bukak lg,
tapi kalo gtau org len, mane la diorang nak percaye.. hmmm

bile balik umah, ade la sikit smnagt2 baru ni,
jauh lagi perjalann hidup ni, tak semua yang kita nak. kita dpat, kadang kala ad yg tak dpt tapi hidup msti diteruskan
serahkanlah semua ketentuan pada yang Maha Esa
dengan syrat msti berusaha dgn bijak 100%
terinagt spnjng nek train sempat jgak terpikir mane2 yang patut
buat bekalan utk mse depan..
pilihlah jlan susah dulu, sape tahu ade kesenagan di mase depan

skrang Dr Rahman still kat hospital lagi,
tak sempat nk lawat dia yela mnggu lepas ak balik.
harap2 mnggu depan sempat pergi tgok dia..
terkejut aku dgar mse tau dia dpt stroke,
dia rapat denagn aku,
dia byak support ak,,
sedih ak dibuatnya,,
kadang2 jatuh air mata aku kalo terkenangkan dia
terlampau besar jase dia kat aku..
dia memang baik dgan aku, kadang2 hari mnggu pun dia pnggil ak..
xhabis blog ni, kalo nk citer pasal kebaikan dia kat aku...
kalo nak balik ke wakaf bharu, dia sanggup dtg amik nak anta ..
byakan seorang pensyarah dtg amik student anta pergi stesen keretapi..
bukan sekali, tapi berkali2, dia sendiri volunteer.
byangkan betapa besar nya jiwa dia,,,
dlm akademik, Terlampau byak jasa dia kat aku..
tapi tuhan dah takdirkan nasib dia mcam ni,
semoga Dr cepat sembuh dan sihat seperti biasa..
biarlah Allah penentu segalanya.
tapi ketiadaan dia jelas terasa..


tu lah coretan aku utk mnggu ni,
sebb byak lagi yang tak selesai
byk lagi urusan yg tertangguh yg perlu dislesaikan
orang kata, makin besar, makin complicated.. huhu
byak mende kene bersedia,,

ak nk ucapkan terima kasih
buat roomate yg sentiasa dekat dihati ku..
geng2 probono yg byak giler membantu aku menjdi manusia & orang
kwan2 vet yg mencorakkan hidupku..
terima kasih...

perjuangan yang belum selesai..



No comments:

Post a Comment