Friday, May 7, 2010

Hari-hari yg berlalu...

Salam....

Hari-hari yang sudah berlalu.....
Dah hampir setahun aku study kat UMK ni..... dah umur 20 thun dah aku sekarang.... masa sungguh cepat berlalu... dh nk msuk thun 2.....

ye ak mengaku banyak yang aku belajar dalam 1 tahun ini... terlalu banyak untuk diceritakan... terlalu banyak untuk dikongsikan.... baik, buruk banyak dah aku lalui... kadang-kadang aku fikir yang aku tak perlu menyesal atas apa yang berlaku,,,,, biarlah ia berlalu.... mungkinkah ini semua akan dapat mematangkan aku????.... yep mungkin... semua pengalaman ini aku harap dapat aku jadikan panduan untuk tahun-tahun mendatang.....



terbuka kah aku..???

atau semakin berdosa kah aku...
ramai orang cakap yang bila kita semakin besar kita akan semakin terbuka... terbuka untuk mnerima segala-galanya.... terbukah kah aku atau semakin berdosakah aku???... mungkin aku perlu jawab semua ni dalam hati.....

teringat pada mkusd hadis nabi saw: " setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu bertanggungjawb atas pimpinannya.... " kita adalah pemimpin diri sendiri... kita bertanggungjawab untuk memilih yang terbaik dalam kehidupan ini... menentukan yang baik dan buruk.....

dalam satu ayat al al quran ( mksud ayat) : kalau kamu berbuat baik sesungguhnya kamu berbuat baik untuk dirimu .. kalau kamu berbuat jahat sesungguhnya kamu berbuat jahat untuk drimu... aku rasa ayat ni menjadi " key word" untuk tindakan kita....

MEMILIH untuk berbuat baik @ jahat adalah satu pilihan masing2... MEMILIH untuk berbuat baik... mksudnya kita berbuat pd diri kita NUN DI SANA... MEMILIH untuk berbuat jahat ... juga MENEMPAH sesuatu di sana..... setiap tindakan ada balasannya... ada habuannya.... tapi kadang-kadang aku lupa sebab aku seorang MANUSIA.. sebab aku ikut hawa nafsu DUNIA... DUNIA yang ku CAri...

" seseorang" berpesan padaku... jangan banyak merungut... memang susah untuk mendapatkannya.... jangan MERUNGUT untuk sesuatu yang membuatkan " you become better person in the future".... " ramai orang mengharapkan keajaiban untk sesuatu perkara tanpa usaha"..

huhuhu........

Tiba2 " wakil" dia saje2 tnye ak.... serius @ xserius... beritahu la cpat2.. ak puas fikir, ape lah ak nak jawab... masa belum tiba dan saat belum datang... terlalu banyak kekurangan aku.. ak xnak fikir ari ni dan esok saje... bukan setakat bulan depan je... ak nak fikir 10 tahun kedepan untuk KITA.... mcm mana ak nak cakap SERIUS kalau diri aku banyak sangat kurang....

aku byk lg bergantung kat org lain... ak kurang lg pengalaman hidup.... belajar pun tak habis lg.. masih terkontang-kanting mencari nilai kehidupan ini... diri masih tak boleh kawal... ilmu agama tahap cukup2 makan aja... tunggulah 1 hari nanti... nanti aku jelaskan semuanya.... MUNGKIN TUHAN mentakdirkan yang lebih baik untuk KITA... sape tahu??? masanya kan datang, saatnya kan hadir.... percayalah.... kita dah kenal lama, msti ko tahu perngai aku.....




Masihkah kau ingat
Pada waktu itu sekuntum bunga mekar
Kuselit ke rambutmu

Masihkah kau ingat
Ia menjadi mimpi dan menjadi rindu
Masihkah kau ingat

Masihkah kau ingat
kita berlari-lari di kaki langit mencari pelangi
lalu hujan turun kita basah bersama

Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat

Masihkah kau ingat
sekuntum bunga itu
Ditapak tangan ini
Ia menjadi layu
Lalu kugengam ia menjadi debu
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat

Masihkah kau ingat
kita berlari-lari di kaki langit mencari pelangi
lalu hujan turun kita basah bersama

Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat

Masihkah kau ingat
sekuntum bunga itu
Ditapak tangan ini
Ia menjadi layu
Lalu kugengam ia menjadi debu
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat

Masihkah kau ingat(8x)


Terima kasih... Thank you... Syukran Jazilan...


* terima kasih atk terhingga buat kwan2 ak yg clebrate my besday.. terharu rasenye.. tp xngis la.... huhu tq jgk untuk adiah2 tu sume... cntik n mahal sebb korang bg dgn ikhlas... siape2 yg mendoakan ak... smoga Allah membalas nya... terima kasih daun keladi, thun depn celebrate lg hahaha.... MISS & LUV u All... thanks alot



* mohon maaf jgak kalau ada slah n silap... sebab aku rase ak smkin nakal- ngee!!! hehe

* semua diatas adlah pendapat peribadi penulis... cenderung untuk berlaku kesilapan dalm memahami sesuatu perkara.. klau ada bercanggah dengan syariah dan agama, pastilah AGAMA mendahului segalanya...


No comments:

Post a Comment